Ontgroend: The Walking Dead

Ont•groen•en -groende, h -groend iets voor het eerst ervaren/doen. Waarin ik kijk naar de pilot zo’n serie waarvan iedereen al lang in seizoen vier is, maar die bij mij nog altijd op de meterslange TO WATCH-lijst staat. Dit keer: postapocalyptisch drama The Walking Dead!

“Rosalieee, ga nou The Walking Dead kijken!” “Hé Roos, heb je nou al TWD gezien?” en “Nu het vakantie is kun je mooi met seizoen 1 beginnen!” … een greep uit de opmerkingen over de zombieserie die ik de afgelopen weken heb moeten aanhoren. Het lijkt wel een plaag als de zombies in de serie: ineens kijkt iedereen het and they can’t possibly shut up. Na wederom een gefaalde apocalyps lijkt het me hoog tijd om TWD te ontgroenen, allons-y!

Bron: stuffpoint.com

SWEET MOTHER OF GODTISS HIMSELF WAT IS DEZE SERIE ENG. Ik geloof niet dat ik ooit meer verscheurd werd tussen ‘verder kijken!’ en ‘nooos zet uit, we krijgen nachtmerries!’. Supernatural is hier niets bij.

Politieagent Rick Grimes waakt op uit zijn coma in een verlaten ziekenhuis. Al snel blijkt dat het een invasie van zombies was, die de hele stad heeft geïnfecteerd. Zijn familie, vrienden: iedereen is weg. Tijdens zijn tocht naar zijn oude huis ontmoet hij twee mede-overlevenden, die hem op de hoogte brengen van de ins en outs van deze zombie-apocalyps. Hij brengt de nacht bij hen door en sleept hen de volgende dag mee naar zijn huis. Hij is ervan overtuigd dat zijn vrouw en zoon nog leven en vastbesloten hen te vinden.

De basis is simpel: actie, monsters, held die de jonkvrouw in nood (en z’n zoon) gaat redden. Fin. Maar zoals bij alle verhalen gaat het om de manier waarop, En het waarop van The Walking Dead is behoorlijk sterk, spannend en interessant. Eén van de engste dingen aan TWD is de constante spanning vanwege een eventueel schrikmoment. Ik zat zestig minuten lang op het puntje van mijn stoel, klaar om de kamer uit te sprinten, mocht er ineens een zombie uit het beeldscherm kruipen – overbodig is het te vermelden dat dit uiteindelijk niet gebeurd is. Na een half uurtje wen je ook wel aan het rare gerochel en de overdosis foundation van de ‘Walkers’ waardoor de zombies een stuk minder eng en OMG zijn, wat het kijkplezier in bepaalde mate bevordert. De constante spanning waarbij je je opvreet is leuk voor even, maar daarna wil je ook gewoon even rustig kunnen ademhalen terwijl de ladies en gents op het scherm het vuile werk opknappen.

Bron: kenholic.com

Voorspelling voor 01×02: meer foundation, nepbloed en crepeerde zombies, waarvan er eventueel een paar platgewalst zouden kunnen worden door de tank, mochten we die weer aan de praat krijgen. Rick wordt gered door Mr “Hey you, in the tank – cosy in there?” en vervolgt zijn tocht op zoek naar zijn vrouw en zoon.
Voor herhaling vatbaar: TWD is een goede serie. Dat staat vast. Maar of het ook mijn serie is, daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd. De zombies vormen over het algemeen niet bepaald een intelligent gezelschap, wat de kans op een diepgaand dialoog ook aanzienlijk vermindert. Daarnaast handelen ze uit een soort instinct in plaats van een verlangen naar ABSOLUTE WORLD DOMINTION, iets waar mijn voorkeur toch meer ligt.
Eindoordeel: ★★★✩

5 thoughts on “Ontgroend: The Walking Dead

  1. Oh dit gaat fout met mij aflopen, ik voel het al… Ik ben zelf zo iemand die perse naar al die enge dingen moet kijken, en daarna niet kan slapen omdat ze overal vanalles hoort en doodsbang is in het donker. Maar nu heb je mijn interesse gewekt haha, oops! Ik wil trouwens nog even zeggen dat je echt een leuke blog hebt!

    • Haha dankjewel! Het viel bij mij uiteindelijk nog wel mee. Vooral de eerste +/- 10 minuten zat ik doodsangsten uit en was ik pwoperly scared, maar toen wist ik ongeveer wat ik kon verwachten en viel het uiteindelijk wel mee ^^ nu ben ik ook wel getraind met m’n verslaving aan Game of Thrones e.d. :’)

      • Wel, ik hoop dat ik het ook overleef hihi. Haha dat is wel handig ja! Ik heb helaas nog niet veel training gehad :’) maar deze vakantie wil ik toch wel eens beginnen met kijken! Ik heb ook al last van een reuzenlijst met dingen die ik nog moet bekijken, we worden OVERSPOELD ;o

Reacties zijn gesloten.