Films met de hebberigheidsfactor: 2013 special

2012 was een goed jaar in het filmland met films als de Hobbit, de Hunger Games, de Avengers en Cloud Atlas. 2013 ziet er echter ook veelbelovend uit. Welke films de hoogste hebberigheidsfactor hebben, wat mij betreft?
Naamloos-2_bewerkt-12

1: the Mortal Instruments: the City of Bones – 23 augustus

Ik heb al zo veel ontzettend veel goede verhalen gehoord over deze boekenserie, maar ik kom maar niet aan lezen toe vanwege mijn literatuurlijsten voor school en eh – examens etc. Het kijken van de film lijkt me dus een ideale tijdelijke vervanger van het boek.
Het verhaal: de moeder van Clary Fray wordt aangevallen in haar huis in New York en vervolgens ontvoerd door een demon. Clary ontdekt waarheden uit haar verleden en stamboom die haar leven compleet veranderen (IMDb).

2: Iron Man 3 – 24 april

Stark is terug! Na 1, 2 en de Avengers was het ook wel tijd voor een nieuwe film, of niet dan?
Het verhaal: Tony gebruikt zijn vindingrijkheid om te vechten tegen degenen die zijn privéleven willen verwoesten en komt al snel oog in oog te staan met zijn meest krachtige vijand ooit: the Mandarin (IMDb).

3: the Hunger Games: Catching Fire – 21 november

Hipster als ik ben las ik de trilogie before it was cool. Ik heb voor de boekenwinkel geslapen voor de publicatie van Vlammen (Catching Fire) en Mockingjay. Ik heb het fandom zien groeien en groeien en heb het zo’n beetje langs me heen laten gaan waardoor ik nu geen actief lid van het fandom ben, maar wel een fan. Diehard. Dieharder dan diehard.
Het verhaal: Katniss Everdeen bereidt zich voor op de Quarter Quell terwijl de distopie waarin ze leeft langzaam duisterder wordt, geheimen onthuld worden en het verzet tegen het Capitool groeit.

4: the Hobbit: the Desolation of Smaug – 12 december

MARTIN FREEMAN MARTIN FREEMAN! OH EN MARTIN FREEMAN! Oh, en vergeet Benedict Dragobatch, Elijah Wood, Ian McKellen e.a. niet. Verder uiteraard een hoge hebberigheidsfactor vanwege het feit dat dit de sequel op de HOBBIT is. OH OH OH EN MARTIN FREEMAN!
Het verhaal: Nu babysitter Gandalf, zijn dwergjes en Bilbo de bergen achter zich hebben gelaten (winst: one ring to rule them all) zetten ze hun reis naar de draak Smaug voort.

2 thoughts on “Films met de hebberigheidsfactor: 2013 special

  1. Ik loop nog enorm achter met films en boeken, maar oh, wat kijk ik uit naar het nieuwe jaar! The Mortal Instruments: The City of Bones heb ik inderdaad ook al veel over gehoord, boek nog niet gelezen (gôh). En The Hunger Games, mede-hipster meldt zich. De jaren tussen de boeken toen we moesten wachten, wat was dat vreselijk hè? Ik heb niet geslapen voor de boekhandel voor Vlammen, maar ik ging wel gelijk uit school naar de boekhandel in plaats van thuis te lunchen (toen zat ik nog op de basisschool). Iron Man is niet echt mijn ding, helaas. En ook al heb ik The Hobbit nog niet gezien door ziekte, het boek is geweldig en ik hoor van alle kanten dat de film ook goed is, dus daar ga ik ook naar uitkijken! Enneh MARTIN FREEMAN! In de trailers acteert hij geweldig.

  2. OMG Ik heb zooooooo’n zin in the Mortal Instruments he! Ik heb nu de eerste twee boeken gelezen en ik ben echt verslaafd.
    En natuurlijk is Robert Sheehan een gróót plus punt :P

Reacties zijn gesloten.