“Duseh – wat voor muziek luister jij?”

top25.2“Dus … wat voor muziek luister jij?”

Die standaard ‘ijsbreker’-vraag die helemaal geen ijs breekt, maar hooguit een vervelende stilte opvult met een minuutje vervelend gesprek waarin ik de helft van de tijd een poging doe me te herinneren welke muziek ik ook alweer luister (gevolgd door meer vervelende stilte). Meestal los ik de breinbreker op door m’n iPod te overhandigen. “Hier, kijk maar. Top 25.”

Soms, héél soms, blijkt de zogenaamd geïnteresseerde persoon a. oprecht geïnteresseerd en b. mede-Muser. In ieder ander geval is de reactie meestal iets in de trant van ‘ehm, goh, veel – eh’ (er wordt gekeken naar het Nano-scherm) ‘Mjoes.’

Indeed, Sir. Veel Mjoes.

Dusehm, wat voor muziek luister jij

4 thoughts on ““Duseh – wat voor muziek luister jij?”

  1. Mjoes. Inderdaad veel Mjoes. Niet erg. Wat ik vaak hoor: “Wat staat daar nou weer?” (Japanse rock…). Of: “Oh, nog nooit van gehoord.” (Mjoes onder andere).

  2. Ik heb meestal dit soort gesprekken in de Xinix (waar ik altijd uitga – een soort pop podium stichting ding) en daar komen dus vooral mensen die dezelfde muziek luisteren (: niet zo veel last van dus ^^

    • Arctic Monkeys en Gorrilaz luister ik ook wel eens, de rest ken ik niet of is niet helemaal mijn ding haha.

Reacties zijn gesloten.